Kako se izogniti pastem prodaje preko spleta?

Kako se izogniti pastem prodaje preko spleta?

Svoj stari iPhone ste se odločili prodati za polovično ceno dejanske vrednosti in takoj vas je kontaktiral potencialni kupec. Na pošti ste se sicer pravilno odločili za plačilo po povzetju, kupec pa vas je nato poklical in dejal, da vaš telefon ne dela. Tako ste ostali brez telefona, po možnosti pa ste kupcu že nakazali denar, ker ste mislili, da je paket že prevzel in da se je med potjo res zgodilo kaj nepričakovanega, da telefon ne dela. Kako se zaščititi pred podobnimi prevarami pri prodaji preko spleta in kaj storiti, če sumite, da gre za prevaro?

Pokličite dostavno službo ali pošto, kamor ste paket oddali in preverite, kje se nahaja in če je bil že prevzet.

Morda paketa še nihče ni prevzel in je prevarant igral na noto »poštenega človeka«, ki bo povrnil stroške v trenutku, ko mu bo nekdo rekel, da pošiljka ni bila brezhibna. V kolikor sumite, da temu le ni tako, nemudoma pokličite dostavno službo ali pošto, kjer ste paket oddali oz. pošto kraja, kamor je bil paket namenjen, in tako ovrzite/potrdite svoj sum. V pomoč vam je lahko sledilna številka na paketu.

Pred pošiljanjem poslikajte poslano pošiljko.

Včasih se zgodi, da se paket razbije šele pri pošiljanju. Prva preventiva je seveda zavarovanje pošiljke, v kolikor pa na to pozabite ali se vam zdi nepotrebno, vam lahko kot dokaz prav pridejo tudi fotografije izdelka pred samo oddajo pošiljke.

prenosnik

Preverite identiteto kupca.

Internet je naš »veliki brat« – tako ga lahko včasih izkoristite tudi v svoj prid. Preverite, če je oseba že bila aktivna pri različnih nakupih preko spleta, če je že bila kje omenjena (v negativnem ali pozitivnem smislu). Spletna stran bolha.com je denimo uvedla sistem »zaupanja vreden uporabnik«; uporabnik se registrira z osebnimi podatki, na elektronski naslov pa se mu pošlje sporočilo s kodo. V kolikor uporabnik vnese kodo v določeno okno v svojem profilu, se mu dodeli certifikat. Nekoliko starejša funkcija preverjanja uporabnikov je tudi redno shranjevanje IP naslova, v kolikor ga posameznik seveda ni zakril ali spremenil. Ne nazadnje pa pomaga tudi, če imate s prodajalcem kakšnega skupnega znanca, ki bi vam morda o njem povedal kaj več. Ne pozabite tudi na telefonski imenik – morda vam ta lahko razkrije, če je naslov pravi in ali je oseba dostopna še na kakšni drugi številki kot morda tej, s katere vas je klicala in je po vsej verjetnosti predplačniška.

Bodite previdni pri prodaji v tujino.

Prevare je lažje nadzirati, če gre za prodajo v isti državi. V državah članicah Evropske unije sorodna zakonodaja in sodelovanje institucij sicer lahko pomagata pri odkrivanju prevar, žal pa je te težje razkriti. Še veliko težje je razkriti goljufijo, ki je bila izvedena drugje. Bodite pozorni na oglase ljudi, ki denimo kupujejo določene predmete kot darilo za bližajoči se rojstni dan nekomu v Afriki in ki pritiskajo na vas, da pošiljko čim prej predate naprej – pri tem gre najverjetneje za prevaro.

Ne nasedajte na dodatne ponudbe o »izrednih priložnostih za zaslužek«.

V kolikor prejmete sporočilo, ki se običajno znajde v vašem nabiralniku z nezaželeno pošto in ki ni smiselno zapisano oz. že na prvo žogo deluje sumljivo, ga mirne vesti zbrišite in izdelka ne prodajte tej osebi.